احداث المان و یادمان شهدای نهضت سوادآموزی در محله ده پیاله شیراز
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 17 مرداد 1400
    
تعداد بازدید: 1991
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/5/17
منبع : درون سازمانی

احداث المان و یادمان شهدای نهضت سوادآموزی در محله ده پیاله شیراز

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک خبر داد:

احداث المان و یادمان شهدای نهضت سوادآموزی در محله ده پیاله شیراز

در 29 بهمن سال 1365کلاسهای نهضت سوادآموزی تحت هر شرایطی حتی در دوران جنگ تحمیلی و دفاع از کیان کشور ادامه می یابد و بمبارانهای پیاپی دشمن نیز نمی تواند خللی در روشنی دلها و برپایی کلاسهای نهضت سوادآموزی ایجاد کند، تا جائیکه یکی از تلخ ترین حوادث جنگ تحمیلی در این روز (29 بهمن 65) رخ می دهد و نهاد مقدس نهضت سوادآموزی بهای سنگینی را برای تحقق اهداف والای الهی خود می پردازد. 20 نفر بانوی سوادآموز به همراه 4 کودک در زمانیکه مشغول فراگیری علم و دانش بودند، در محله ده پیاله شیراز با حمله هوایی دشمن به مقام رفیع شهادت نایل می گردند و از جمع حاضر، آموزشیار متعهد اسلام و انقلاب (سرکارخانم ذوالقدر) به درجه جانبازی نائل می گردند تا نهضت دوم امام راحل، شهدا و جانباز خاص خود را داشته باشد.

در همین رهگذر دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به طرح این کمیسیون مبنی بر احداث المان و یادمان شهدای نهضت سواد آموزی در محله ده پیاله شیراز گفت: این طرح پس از ارائه از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از تصویب در صحن شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری شیراز، به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد و مقرر گردید شهرداری شیراز حداکثر ظرف مدت 5 ماه نسبت به طراحی و احداث یادمان شهدای نهضت سوادآموزی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی احداث المان و یادمان شهدای نهضت سواد آموزی را تلاشی در جهت یادآوری رشادتها و دلاورمردیهای شهیدان دانست و بیان داشت: معرفی و تعمیق شخصیت، منزلت، عقاید و آرمانهای آن بزرگواران و همچنین تقویت باورهای دینی و ملی که امروز جزء اصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می آیند در ردیف مهمترین وظایف ماست.

نواب قائدی خاطر نشان کرد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران بوده و یکی از طرقی که می توانیم ادای دین نماییم، شناساندن همه جانبه آنان به نسل هایی است که شهدا و مسیری که در آن ممارست داشته اند را، به خوبی درک نکرده اند.

گفتنی است المان و یادمان شهدای نهضت سوادآموزی در مکان رخداد حادثه (بلوار نهضت سوادآموزی نبش کوچه 10 خیابان شهید حسین حاتمی) احداث می شود.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.