پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر،کمربندی) به زودی به بهره برداری می رسد
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 26 آبان 1399
    
تعداد بازدید: 2792
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/8/26
منبع : درون سازمانی

پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر،کمربندی) به زودی به بهره برداری می رسد

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک:

پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر،کمربندی) به زودی به بهره برداری می رسد

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از برخی پروژه های بزرگ شهرداری شیراز با اعلام اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر ، کمربندی) به زودی به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه که مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر 8 دهانه ای و دارای دو باند رفت و برگشت است، مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند و در تلاش هستیم پس از تکمیل عملیات روکش نهایی آسفالت، تامین روشنایی و فضای سبز آن، در نیمه اول مهرماه به بهره برداری برسد.

 وی ایمن سازی کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر، افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرکهای فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس و همچنین کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی را ازجمله اهداف اجرای این تقاطع غیر همسطح برشمرد و افزود: علیرغم اینکه اجرای پروژه عمرانی در رینگ کمربندی شیراز مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما با زمان بندی و مدیریت مناسب، این پروژه عمرانی روند اجرایی خوبی را طی کرده است .

قائدی همچنین در بازدید از پروژه زیرگذر تقاطع استاد محمد بهمن بیگی، طول مسیر این پروژه را 600 متر عنوان کرد و افزود: این پروژه در واقع فاز دوم تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی است که بزرگراه مهندسین را به بزرگراه گلبهار(توسعه جنوب) اتصال می دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به نقش این زیرگذر در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: با اتصال این پروژه به بلوار طلائیه، همشهریان ساکن در شهرکهایی چون میانرود، فرزانگان و فرهنگیان می توانند از طریق بلوار طلائیه و این زیرگذر به سمت میدان معلم و بلوار معالی آباد ترددی سریع و ایمن داشته باشند که اینکار در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر خواهد بود.

نواب قائدی همچنین در بازدید از پروژه چپگرد صدرا، گفت: ارتباط بین شهر صدرا و کلانشهر شیراز و لزوم تسهیل در تردد شهروندان این دوشهر ایجاب می کرد تا این پروژه را به اجرا در آوریم و با اتمام عملیات اجرایی آن شهروندان عزیز شاهد رفع تداخل خروجی شهر صدرا و کلانشهر شیراز خواهند بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه با سختی هایی مواجه بوده ایم، تصریح کرد: شاید اجرای این پروژه به ظاهر ساده به نظر برسد، اما وجود موانعی چون تاسیسات فیبر نوری و لوله های گاز در مسیر اجرای این پروژه، قرار گیری در مسیر پرتردد و ورودی شهر و لزوم همزمان جریان ترافیک و اجرای پروژه باعث شده بود تا احداث این تقاطع حتی از اجرای یک تقاطع سه سطحی هم سخت تر باشد.

وی از صبر و تحمل مردم و همچنین تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری خصوصا سازمان عمران شهرداری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه بتواند موجبات رضایتمندی شهروندان شهرهای صدرا و شیراز را فراهم سازد.

گفتنی است در این بازدید مهندس امامی و دکتر دودمان دیگر اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل، مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری ، مهندس نعمت اللهی رئیس سازمان عمران شهرداری و دیگر مدیران شهرداری نیز حضور داشتند.

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.