اجرای پروتکل های بهداشتی، در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
    
تعداد بازدید: 2738
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/2/21
منبع : درون سازمانی

اجرای پروتکل های بهداشتی، در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی

 

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد :

اجرای پروتکل های بهداشتی، در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حفظ سلامت و جان مردم در اولویت برنامه های این کمیسیون است، گفت: در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرای پروتکل های بهداشتی در این حوزه، ضروری است .

نواب قائدی در جریان یکصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل  و ترافیک شورا به تلاش این کمیسیون و شهرداری شیراز در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز نقش موثری در کنترل این بیماری در کلانشهر شیراز داشته است، اما همچنان باید تمهدیدات و برنامه های مختلف برای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و رانندگان مد نظر باشد.

وی در ادامه به پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا اشاره کرد و بیان داشت: مقرر شد شرایط لازم برای فعالیت اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و مترو بر اساس مفاد پروتکل های بهداشتی به کمیسیون تلفیق شورا ارائه شود تا در آن کمیسیون در خصوص نحوه فعالیت مجدد سیستم حمل و نقل عمومی تصمیم گیری شود.

نواب قائدی افزود: اجرای پروتکل های مد نظر برای ناوگان حمل و نقل عمومی شامل( اتوبوس، مینی بوس و تاکسی)، ماهانه حدود 27 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در پی خواهد داشت.

قائدی با اعلام اینکه طبق پروتکل های بهداشتی، تهیه شناسنامه سلامت برای رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در دستور کار شهرداری قرار می گیرد، افزود: شناسنامه سلامت برای کلیه رانندگان و همچنین کسانی که برای اولین بار متقاضی دریافت پروانه فعالیت هستند، صادر می شود.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه باتصریح  اینکه باید پیش بینی لازم برای پرداخت کرایه با کارت شهروندی صورت پذیرد، بیان داشت: اگر سعی شود بطور کلی پرداخت نقدی حذف و تمامی پرداختها با کارت شهروندی انجام شود، این خود می تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی شهروندان و رانندگان داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در خصوص فعالیت کارگاههای عمرانی شهرداری نیز گفت: مقرر شد در تمامی کارگاههای عمرانی شهرداری، پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا اجرا و در این خصوص، معاونت فنی و عمرانی شهرداری نظارت لازم را داشته باشد و نسبت به چگونگی اجرای آن ، به کمیسیون ارائه گزارش نماید.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.