شورای اسلامی شهر شیراز در نامگذاری مکانها و پروژه های شهری به نام نخبگان و فرزانگان شهر و کشور اهتمام ویژه دارد
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 26 اسفند 1398
    
تعداد بازدید: 2571
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/12/26
منبع : درون سازمانی

شورای اسلامی شهر شیراز در نامگذاری مکانها و پروژه های شهری به نام نخبگان و فرزانگان شهر و کشور اهتمام ویژه دارد

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک:

شورای اسلامی شهر شیراز در نامگذاری مکانها و پروژه های شهری به نام نخبگان و فرزانگان شهر و کشور اهتمام ویژه دارد

شورای اسلامی شهر شیراز با نامگذاری بزرگترین فرهنگسرای جنوب کشور در شیراز به نام استاد محمد بهمن بیگی و افتتاح این فرهنگسرا با حضور مسئولین شهری و استانی، یاد و خاطره این بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران را گرامی داشتند.

نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم افتتاح فرهنگسرای محمد بهمن بیگی طی سخنانی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز در نامگذاری این مکان و دیگر مکانها به نام نخبگان و فرزانگان شهر و کشور اهتمام ویژه دارد، از استاد محمد بهمن بیگی به عنوان بزرگترین شخصیت علمی و فرهنگی شیراز یاد کرد و افزود: استاد محمد بهمن بیگی افتخار کشور و جهان در مبارزه با بی سوادی به روشی منحصر به فرد و استثنایی بود و امروز دوستداران فرهنگ و تمدن در کلانشهر شیراز گرد هم آمده اند تا پاسداشت نام و یاد استاد محمد بهمن بیگی را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به بیان خصوصیات بارز استاد محمد بهمن بیگی پرداخت و گفت: محمد بهمن بیگی به جنگ بی سوادی رفت و به دنبال گسترش فرهنگ و سواد بود اما فرهنگ و سوادی که از اخلاق انسانی، شرف خواهی و مظلوم نوازی جدا نشود، جایی که این شخصیت برجسته فرهنگی خود اذعان می دارد، طلای شهادت را به پشیز سواد نفروشم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز ادامه داد: بهمن بیگی شادمان بود به چراغی که در تاریکی و ظلمت جهل و بی سوادی افروخته بود، چراغی که تبدیل به خورشید نورافشان سواد در میان جوامع عشایری سراسر ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب گردید.

قائدی افزود:  استاد بهمن بیگی، این بنیانگذار تعلیمات عشایر ایران، علیرغم اینکه برخواسته از قوم قشقایی بود اما در نزد ایشان، قشقایی، لر، کهمره، عرب، خمسه و دیگر اقوام فرقی نمی کرد و این نگاهی ژرف و عمیق بود که باعث شد بهمن بیگی جاودانه شود و جاودانه بماند.

وی روحیه شهادت طلبی در میان دانش آموختگان مدارس عشایری را برخواسته از مکتب استاد بهمن بیگی دانست و افزود: تربیت یافتگان مکتب استاد بهمن بیگی در دوران دفاع مقدس با روحیه ای که در مدارس عشایری در آنان ایجاد شده بود به سوی جبهه های جنگ در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی شتافتند، تا جائیکه دبیرستان عشایری با تقدیم 92 شهید در سراسر کشور، بیشترین آمار شهدا را در میان مدارس و دبیرستانهای کشور داشته است.

نواب قائدی در ادامه، با تمجید از احداث این فرهنگسرا، افزود: از زحمات صادقانه مهندس اسکندرپور شهردار پرتلاش کلانشهر شیراز، معاونین و مدیران شهرداری، مدیران فعلی و گذشته شهرداری و پرسنل پرتلاش و خدوم شهرداری شیراز که در تکمیل و احداث این مجموعه اهتمام ورزیدند تشکر می کنم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از حضور دکتر رحیمی استاندار فارس، حضور پرشور همشهریان، عشایر، ایلات، اقوام مختلف، دکتر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش، مهندس سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، معاونین و مدیران استانداری، خانواده استاد محمد بهمن بیگی و دکتر کمالی سروستانی تقدیر و تشکر کرد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.