بیش از 100 پروژه عمرانی در شیراز توسط شهرداری مناطق در حال اجرا است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 30 دی 1398
    
تعداد بازدید: 3296
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/30

بیش از 100 پروژه عمرانی در شیراز توسط شهرداری مناطق در حال اجرا است

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد:

بیش از 100 پروژه عمرانی در شیراز توسط شهرداری مناطق در حال اجرا است

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: بیش از یکصد پروژه عمرانی در شیراز توسط مناطق یازده گانه  شهرداری در حال اجرا است که این پروژه ها علاوه بر پروژه های کلان شهری می باشند.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری از محل پرداخت عوارض توسط شهروندان تامین می گردد، گفت: قطعا اجرای پروژه های عمرانی نیز بر اساس نیازهای آنها اجرا می شوند.

قائدی ادامه داد: هرساله در ماههای دی و بهمن موضوع تصویب بودجه شهرداری در دستور کار قرار دارد که همکاران ما در شهرداری مناطق مختلف بر اساس نیازهای مردم پروژه هایی را تعریف و تعیین می کنند که پس از بررسی درکمیسیون های تخصصی شورای شهر برای تصویب نهایی به صحن علنی جهت تصویب ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه تمامی این پروژه ها در جهت ایجاد رفاه و آرامش شهروندان طراحی و اجرا می گردند، گفت: بخش بزرگی از بودجه سه هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری صرف اجرای پروژه های عمرانی و حمل و نقلی می شود.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به بخشی از پروژهای در دست اجرا توسط شهرداری مناطق، اظهار داشت: پروژه خیابان غذا حد فاصل خیابان مشکین فام و پارک آزادی، پیاده راه عفیف آباد، لوله گذاری دفع آبهای سطحی، پیاده روسازی، محوطه سازی خیابان شهید مصلی نژاد، 20 هزار متر مربع روکش آسفالت و... از جمله پروژه های می باشند که در منطقه یک شهرداری شیراز اجرا و یا در دست اجرا می باشند.

لوله گذاری خیابان محراب به طول حدود 4 کیلومتر در دست اجراست

قائدی با اشاره به اجرای زیرسازی و آسفالت معابر متعددی در محدوده منطقه دو شهرداری، پیاده روسازی و همسان سازی معابر در این منطقه نظیر خیابانهای آبجوار، وصال جنوبی و.. را از جمله پروژه های اجرا شده در این منطقه دانست وگفت: به منظور دفع، هدایت و جمع آوری آبهای سطح، عملیات لوله گذاری خیابان محراب به طول حدود 4 کیلومتر در حال اجرا می باشد که این عملیات، خیابانهایی چون محراب، بلوار احمدبن موسی(ع)، دهپیاله و ماذون قشقایی را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه لوله گذاری بلوار سیبویه به طول 3 کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این پروژه، دفع آبهای سطحی محله های کوی زهرا، فلکه خاتون، بلوار دلاوران بسیج و شیشه گری را تحت پوشش قرار می دهد.

بوستان 10 هزار متر مربعی شهدای قشقایی محله شیخ علی چوپان دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد

قائدی با اذعان به اینکه به منظور تامین رفاه عمومی و ایجاد نشاط روحی و آسایش شهروندان ساکن در محله شیخ علی چوپان، بوستانی به مساحت 10 هزار متر مربع در این محله در حال اجرا است، گفت: این پروژه مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند و در تلاش هستیم در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

قائدی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 90 هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت در منطقه دو شهرداری انجام شده است.

پارک 6000 متر مربعی کسری به زودی به بهره برداری می رسد

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه در منطقه سه شهرداری شیراز نیز پروژه های مختلفی در مرحله بهره برداری قرار دارند، افزود: پارک 6000 متر مربعی کسری در بلوار نصر، پارک برآفتاب سعدی، پیست دوچرخه سواری حدفاصل زیباشهر تا جوادیه، بخشی از این پروژه ها می باشند.

وی عملیاتی چون اجرای 25 طرح هندسی،دیوارگذاری رودخانه خشک، لوله گذاری، پیاده رو سازی سطح منطقه، و... را از جمله پروژه های در دست اجرا و یا اجرا شده در منطقه 3 دانست و افزود: احداث 7 پارک محله ای در این منطقه نیز در برنامه کاری قرار دارد.

قائدی افزود: تاکنون بالغ بر 190 هزار متر مربع عملیات روکش، تراش و ترمیم آسفالت در منطقه 3 شهرداری انجام شده است.

افتتاح بوستان 7 هکتاری محله کشن تا پایان سال

نواب قائدی در ادامه با اشاره به پیشرفت 85 درصدی پروژه بوستان 7 هکتاری محله کشن، افزود: این بوستان 7 هکتاری تا پایان سال افتتاح و تقدیم شهروندان فهیم شیرازی می گردد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بیش از 70 کوچه در منطقه 4 شهرداری کانیوگذاری و جدول گذاری شده اند، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون افزون بر 200 هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت در سطح این منطقه انجام شده است.

وی اجرای بیش از 13 مورد طرح هندسی، 5/5 کیلومتر لوله گذاری در خیابانهای سراج،صنعتگر، و عدالت، پارک تل بادی، پارک 10 هکتاری ایرانی بیش از 15 هزار متر مربع پیاده روسازی و همسان سازی معابر و پارک 5000 متر مربعی شهرک جانبازان را از جمله پروژه های در حال اجرا و اجرا شده در منطقه چهار شهرداری شیراز برشمرد.

نواب قائدی مجموعه پارک ترافیکی 5/1 هکتاری بوستان مادر، 24 متری راه دسترسی اسکیت و موتور سواری در فاز 4 بوستان مادر، بهسازی بوستانهای سطح منطقه، تکمیل ورزشگاه قائم، ادامه 45 متری دولت، پارک 8 هزار متر مربعی مطالعه در بلوار گفتار، نماز خانه پارک سعدی، پیاده روسازی و لوله گذاری در سطح منطقه را بخشی از پروژه های در حال اجرا و اجرا شده در منطقه 5 شهرداری برشمرد و افزود: تاکنون بالغ بر 40 هزار متر مربع روکش آسفالت در این منطقه انجام شده است.

اجرای 75 هزار متر مربع زیرسازی برای دسترسی به اراضی جبل الدراک

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به پروژه های عمرانی منطقه شش شهرداری با بیان اینکه اجرای 75 هزار متر مربع زیرسازی جهت دسترسی به اراضی جبل الدراک و 5 هزار متر جدول گذاری و لبه گذاری در این محدوده، پیاده راه سلامت به طول 3 کیلومتر، دیوارگذاری رودخانه، بهسازی بوستانها، لوله گذاری نقاط مختلف سطح منطقه خصوصا عملیات لوله گذاری دفع آبهای سطحی به طول 3 کیلومتر در شهرکهای دینکان و جوادیه و شاهد، اجرای زیرسازی، جدول گذاری و کانیوگذاری در سطح منطقه، اجرای عملیات پیاده روسازی و همسان سازی معابر سطح منطقه و اجرای بیش از 100 هزار متر مربع روکش آسفالت از جمله فعالیتهایی است که در منطقه شش شهرداری انجام شده است و در نقط دیگر سطح منطقه نیز همچنان در حال انجام است.

پروژه بهسازی بلوار خلیج فارس در راستای ساماندهی ورودی شرق شیراز

وی در همین رهگذر با اشاره به پروژه های منطقه 7 شهرداری شیراز، بیان داشت: پروژه بهسازی بلوار خلیج فارس در راستای ساماندهی ورودی شرق شیراز، بهسازی میدان الله، پارک نصرآباد، لوله گذاری بلوارهایی چون اتحاد، تخت جمشید، ولایت و... پارک محله ای سهل آباد،پیاده روسازی سطح منطقه، مسیرهای دوچرخه سواری، طراحی و اجرای محله دوستدار کودک و اجرای 60 هزار متر مربع روکش اسفالت از جمله پروژه های در حال اجرا و اجرا شده در این منطقه می باشند.

عضو شورای شهر شیراز، عملیات کفسازی، زیباسازی و بهسازی خیابان طالقانی، ساماندهی و بهسازی محور امام زاده ابراهیم(ع)، کفسازی بازارچه دروازه کازرون، کفسازی محور نارنجستان، احیا و مرمت خیابان فرهنگ و.... را نیز بخشی از پروژه های منطقه 8 شهرداری شیراز عنوان کرد.

قائدی در ادامه احداث پارک پور بهمن در شهرک فرهنگیان، احداث المان تپه نورالشهدا در شهرک میانرود، اجرای 70 هزار متر مربع زیرسازی معابر، لوله گذاری آبهای سطحی شهرک اتوبوسرانی، لوله گذاری بلوار پرتو، اجرای 70 هزار متر مربع روکش آسفالت معابر، جدول و کانیوگذاری، مسیردوچرخه سواری و پیاده راه سلامت، ساماندهی رودخانه چنار راه دار و پارک حاشیه ای گلبهار را از جمله پروژه های در حال اجرا و اجرا شده در منطقه 9 شهرداری عنوان کرد.

200 هزار متر مربع روکش آسفالت در منطقه 10 شهرداری

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود 200 هزار متر مربع از معابر منطقه 10 شهرداری که عمدتا معابر خاکی را شامل می شود تحت پوشش روکش آسفالت قرار گرفته اند، تصریح کرد: احداث خروجی مجموعه برف فروشان و تکمیل کندرو ضلع جنوبی بزرگراه حسینی الهاشمی، احداث بلوار 30 متری شهرک انجیره، احداث بلوار 20 متری ضلع جنوبی نهراعظم، فاز اول مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی بوستان انتظار و لوله گذاری سطح منطقه از جمله پروژه های اجرا شده و در حال اجرا در سطح این منطقه می باشند.

پروژه بوستان سایه پروژه ای برای گسترش و افزایش نشاط اجتماعی در منطقه یازده شهرداری

نواب قائدی در ادامه احداث بوستان سایه در منطقه یازده شهرداری شیراز را پتانسیل خوبی برای ایجاد اوقات فراغت و نشاط روحی و روانی شهروندان قلمداد کرد و گفت: این بوستان 7 هکتاری در مجاورت بلوار رسول اعظم(ص) در حال اجرا است که شامل امکاناتی نظیر آبشار، دریاچه، مسیرهای دسترسی راحت به صورت رمپ، فضای تعاملات اجتماعی، سکوهای نشیمن، کافی شاپ، فضای سبز و ... خواهد بود.

وی پروژه بوستان 28 هزار متر مربعی سهراب سپهری(باغ ایرانی)، بیش از 8 کیلومتر مسیردوچرخه سواری، اجرای بیش از 7 کیلومتر لوله گذاری دفع آبهای سطحی در نقاطی چون ریاستی، سرداران، نصر، آزادگان و...، بهسازی بوستانهای سطح منطقه، زیرسازی و کانیوگذاری سطح منطقه، روکش، تراش و ترمیم آسفالت سطح منطقه، پیاده روسازی و همسان سازی معابر، طرحهای اصلاح هندسی، دیوار گذاری رودخانه و زیبا سازی منظر شهری را بخشی از پروژه های اجرا شده و در حال اجرای شهرداری منطقه یازده برشمرد و افزود: پردیس تئاتر نصر نیز دیگر پروژه شهرداری منطقه یازده می باشد.

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.