استفاده از ایستگاههای مترو به عنوان گذرگاه عابر پیاده
نویسنده خبر : مدیر سایت    
شنبه 25 آبان 1398
    
تعداد بازدید: 2966
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/8/25
منبع : درون سازمانی

استفاده از ایستگاههای مترو به عنوان گذرگاه عابر پیاده

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک خبر داد:

استفاده از ایستگاههای مترو به عنوان گذرگاه عابر پیاده

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و سی و یکمین جلسه این کمیسیون با اشاره به اهمیت امنیت مردم در حرکت عرضی از معابر، گفت: چگونگی تفکیک حرکت عابرین پیاده از وسایل نقلیه، شاخص مناسبی برای تامین ایمنی حرکت عابرین است.

وی با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلفی در این خصوص برگزار شده است، افزود: با توجه به اینکه گذرهای عابر پیاده از جمله اقدامات لازم برای ایجاد محیط مناسب برای تردد عابرین پیاده است، با وجود ایستگاههای مترو در خط یک، می توان این امکان را فراهم نمود تا مردم برای عبور عرضی از خیابان از این ایستگاهها استفاده کنند.

قائدی با تصریح بر اینکه باید به سمت راهکارهایی مناسب که بحث ایمنی شهروندان در گذر عرضی از معابر را فراهم کند برویم، اظهارداشت: باتوجه به اینکه پلهای عابر پیاده هوایی به جهت داشتن ارتفاع از سطح سواره رو و طولانی شدن مسیر حرکت، کمتر با استقبال عابرین پیاده مواجه می شود، همچنین ساخت و نگهداری این پلها، هم هزینه های زیادی را به شهرداری تحمیل میکند و هم باعث ایجاد آشفتگی بصری در سیمای شهری می شود، استفاده از ایستگاههای مترو به عنوان معبر گذر عرضی عموم، می تواند در افزایش ایمنی عابرین پیاده و آرامش خاطر آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

قائدی افزود: مقرر شد سازمان حمل و نقل ریلی ظرف مدت دوهفته تعداد13 ایستگاه خط یک قطار شهری که قابلیت استفاده به عنوان گذر عابر پیاده را دارند آماده سازی و برنامه زمان بندی بهره برداری از آنها را به کمیسیون اعلام نمایند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، ادامه داد: همچنین مقرر شد معاونت حمل و نقل با هماهنگی شهرداری مناطق، اقدامات لازم را برای اطلاع رسانی و هدایت عابرین پیاده به ایستگاههای مربوطه در معابر مجاور انجام دهند و سازمان حمل و نقل ریلی نیز به منظور امکان استفاده از تعداد 6 ایستگاه باقیمانده خط یک قطار شهری برای عبور عابرین پیاده، ظرف مدت یکماه بررسی های لازم را انجام و راهکارهای پیشنهادی را به کمیسیون ارائه نماید.

طرح اصلاح هندسی میدان مطهری دیگر دستور کار کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز بود که در این باره نیز نواب قائدی رئیس این کمیسیون اظهار داشت: شهرداری منطقه یک مکلف شد ظرف مدت یک ماه راستگرد جنوب غربی و جنوب شرقی میدان مطهری را بر اساس طرح ابلاغی معاونت حمل و نقل اجرا نماید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همچنین مقرر شد هماهنگی و بررسی لازم برای امکان سنجی فنی و اجرایی طرح اصلاح هندسی راست گرد شمال شرقی میدان مطهری و پیگیری موارد تملکی طرح مذکور نیز از سوی معاونت حمل و نقل، معاونت فنی و عمرانی و شهرداری منطقه یک، صورت پذیرد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.