ایمن سازی شهری در برابر سیلاب، مستلزم مدیریتی بهم پیوسته و جامع است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
شنبه 13 مهر 1398
    
تعداد بازدید: 2828
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/7/13
منبع : درون سازمانی

ایمن سازی شهری در برابر سیلاب، مستلزم مدیریتی بهم پیوسته و جامع است

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد:

ایمن سازی شهری در برابر سیلاب، مستلزم مدیریتی بهم پیوسته و جامع است

یکصدو بیست و پنجمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، به مطالعات پایه بازنگری شده آبهای سطحی چهار حوزه بحران زای شهر شیراز، ازجمله شهرک سعدی، دروازه قران، باباکوهی و دراک پرداخت.

دکتر نواب قائدی در این جلسه تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از اقدامات پراکنده و موضعی جلوگیری و در برخورد با پدیده سیل و همچنین ایمن سازی شهر در برابر  وقوع سیل رویکرد مدیریتی بهم پیوسته و جامع لحاظ و نهادینه شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه شورای شهر شیراز برای جلوگیری از حوادث ناشی از وقوع سیل و ایمن سازی شهر در برابر سیلاب از مدتها قبل و با جدیت هرچه تمام این قضیه را در دستور کار و مورد پیگیری قرار داده است، گفت: اگرچه در برنامه پنج ساله سوم شهرداری و بودجه سال 98 برنامه های ویژه ای برای تاب آوری شهر شیراز در برابر حوادث غیر مترقبه و همچنین بازنگری مطالعات آبهای سطحی شهر شیراز پیش بینی شده است، اما اینکار با اولویت و حساسیت بیشتری از سوی شورای شهر دنبال می شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کمیسیون تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با ارگانهای مرتبط برگزار کرده است، افزود: در این راستا مطالعات جامع آبهای سطحی شهر شیراز شامل تمامی حوزه ها از طریق استانداری و با تجمیع نظرات کارشناسی ارگانهای مربوطه در حال پیگیری است.

وی افزود:  با توجه به جامعیت این مطالعات و ارتباط این موضوع با ارگانهای مختلف، به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، شهرداری طی اخذ مشاور ذیصلاح، بازنگری مطالعات آبهای سطحی چهار حوزه بحران زای شهر شیراز نظیر دروازه قرآن، سعدی، باباکوهی و دراک که بر اثر وقوع سیل مشکلاتی در ابتدای سال برای شهروندان بوجود آمد، را در دستور کار قرار داده است، که در این راستا مطالعات پایه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

قائدی ادامه داد: مقرر شد مشاور مربوطه راهکارهای اجرایی کوتاه مدت در خصوص نقاط آسیب پذیر در برابر سیلاب را در اسرع وقت ارائه، تا شهرداری شیراز بلافاصله نسبت به عملیاتی نمودن آن، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: همچنین مقرر شد مشاور مربوطه، پیشنهادات کوتاه مدت و بلند مدت در خصوص مدیریت سیلاب در حوزه های مورد مطالعه در خارج از حریم شهر از جمله هماهنگی برای عدم دستکاری حوضه ها و تشدید شرایط سیل خیزی حوضه ها، طرح های آبخیزداری، سیستم هشدار سیل، تجهیزات مورد نیاز در حوضه ها مانند ایستگاههای هواشناسی، تملک های مورد مسیری طرح های مورد نیاز کنترل سیلاب و...که در حیطه وظایف سایر دستگاهها می باشد را نیز اعلام و در این خصوص معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز از طریق ستاد مدیریت بحران استانداری فارس پیگیری نماید تا اقدامات متناسب، توسط ارگانهای مربوطه صورت پذیرد.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از رخداد سیلاب می طلبد که تمامی دستگاهها و ارگانهای مرتبط با همدیگر تعامل و همکاری بیش از پیش داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که اختیارات هر ارگانی تنها می تواند بخشی از مشکلات حوضه آبریز را پوشش دهد، بنابراین وجود نهادها و ارگانهای مختلف در کنار هم و هماهنگی آنها با یکدیگر از اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از وقوع بحران برخوردار خواهد بود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.