سال 98 سال شکوفائی حمل و نقل عمومی در شیراز
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 15 فروردین 1398
    
تعداد بازدید: 3325
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/1/15
منبع : درون سازمانی

سال 98 سال شکوفائی حمل و نقل عمومی در شیراز

دکتر قائدی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد:

سال 98 سال شکوفائی حمل و نقل عمومی در شیراز

رییس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت : با زیرساخت هایی که فراهم شده است سال 98 سال شکوفایی حمل و نقل عمومی در شیراز خواهد بود.

نواب قائدی که در نشست خبری آخرین یکشنبه سال97 در جمع خبرنگاران سخن می گفت به تشریح بخشی از اقدامات شورای پنجم شهر شیراز در سال 97 پرداخت و اظهار داشت : نقطه مشترک بین شورا و خبرنگاران شفافیت و تحقق خواسته های مردم است که با راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز تلاش کردیم در جهت شفافیت و تحقق آن قدم برداریم .

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد : در جهت توسعه پایدار شهری ، محله محوری و رفاه عمومی شهروندان برنامه هایی تحت عنوان برنامه 5 ساله سوم شهرداری شیراز را طی یکماه و نیم گذشته مورد بررسی قرار دادیم که یکی از برش های آن بودجه سال 98 بود که از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد .

 نواب قائدی خاطر نشان کرد : برای رسیدن به مسیر توسعه، اقدامات زیربنایی مهمی در کلانشهر شیراز انجام و یا در حال انجام است که همه و همه نشان میدهد که یکی از الزامات توسعه پایدار شهری تلاش در جهت به ثمر رساندن امور زیر بنایی است.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه تلاش کردیم تا به جای پروژه محوری برنامه محوری را مد نظر قرار دهیم ، گفت : در این راستا شاخص هایی در برنامه مد نظر قرار داده ایم که قابل اندازه گیری و گزارش دهی باشد.

 قائدی در ادامه به بخشی از اقدامات کمیسیون عمران ، حمل ونقل و ترافیک اشاره کرد و گفت : با تکمیل ایستگاه وکیل در سال آینده، پرونده خط یک مترو بسته می شود .

 وی خاطر نشان کرد علیرغم تنگناهای اقتصادی عملیات خط دو مترو شیراز با تلاش هر چه تمام در حال انجام است و امیدواریم ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد .

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد : یکی از کارهای زیر ساختی که دنبال آن بودیم و با دقت نظر زیادی در شورا مطرح شد، راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز بود که هم اکنون شاهد هستیم که فعالیت های شهرداری از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قرار می گیرد البته این کار ممکن است کاستی هایی داشته باشد، که در طول سال جاری اشکالات برطرف خواهد شد .

رییس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز بیان کرد : در جهت اجرای طرح ساماندهی حمل نقل همگانی ، اتوبوسهای مشخصی برای تردد ساکنان شمالغرب شیراز در پایانه تبایی قرار می گیرد تا شهروندان را به مرکز شهر منتقل کنند.

قائدی ابراز داشت : برای جلوگیری از آسیب رساندن خودروهای سنگین به زیر ساختهای شهری و ایجاد آسایش خاطر برای شهروندان ، پایانه توقفگاه خودروهای سنگین  در ورودی شرق شیراز احداث می شود.

نواب قائدی اعلام کرد : با توجه به برنامه هایی که تدارک دیده شده و زیر ساختهایی که فراهم شده ، سال 98 سال شکوفایی حمل ونقل عمومی وترافیک خواهد بود .

قائدی افزود : با توجه به دقت نظری که همکارانمان در شواری شهر در جهت کمک به نقاط کم برخوردار و افرادی که در بافتهای فرسوده زندگی می کنند دارند ، تسهیلات و تخفیفات خوبی پیش بینی شده است .

وی در ادامه با اشاره به شیوه نامه فرآیند سرمایه گذاری که در شهرداری شیراز تدوین شده است اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این شیوه نامه بتواند مسیر سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز را مرتفع سازد .

نواب قائدی به بازنگری مجدد لایحه ساماندهی باغات قصردشت نیز اشاره کرد و گفت ، بازنگری این طرح سال 79متوقف شده بود که مجددا در شورای پنجم مطرح شد .

 سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص راه اندازی بی آر تی نیز بیان کرد :

برای احداث بی آر تی دو خط در شیراز مصوب شد که خط یک از شهرک گلستان تا میدان نمازی و خط 2 از میدان احسان تا بلوار استقلال است و امیدواریم سال 98 اجرایی شود .

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.