آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ولایت-خلیج فارس، در ماه های آینده
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 17 مرداد 1400
    
تعداد بازدید: 2879
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/5/17
منبع : درون سازمانی

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ولایت-خلیج فارس، در ماه های آینده

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ولایت-خلیج فارس، در ماه های آینده

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر گفت: طراحی فاز اول پروژه تقاطع غیرهمیطح ولایت-خلیج فارس انجام شده ، فاز دوم آن نیز در دست طراحی است که پس از طراحی این فاز، عملیات اجرایی پروژه در ماه های آینده آغاز خواهد شد.

نواب قائدی افزود: با در نظرگرفتن پارامترهایی چون سهولت، هزینه اجرا و تملک، جابجایی تاسیسات، عملکرد فنی در زمان بهره برداری و زیبایی بصری طرح، گزینه روگذر از سمت پل فسا به سمت میدان الله به عنوان گزینه مصوب در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به عملکردی که این پروژه در آینده خواهد داشت اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای این روگذر، جریان ترافیکی بلوار خلیج فارس قبل از خیابان ولایت به روگذر هدایت شده  و پس از خروجی بلوار ولایت به مسیر اصلی برگشت داده می شود.

قائدی افزود: همچنین تمام دورگردهای رفت و برگشت بلوار خلیج فارس و چپگرد مربوطه به صورت همسطح در زیر تقاطع تامین می شود که با حذف رفوژ وسط و طراحی هندسی مناسب، به تمامی جهات حرکتی می توان دسترسی داشت.

نواب قائدی با بیان اینکه در این طرح محدودیتهای ارتفاعی و مسائل امنیتی مربوط به فرودگاه نیز لحاظ شده است، یادآور شد: به دلیل بالا بودن آبهای سطحی در این محدوده، عملا امکان اجرای زیرگذر فراهم نبود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر شیراز با اذعان به اینکه اجرای این طرح علاوه بر تامین ایمن و استاندارد دسترسی های مورد نیاز، کمترین آسیب به تاسیسات و منظر شهری و حداقل معارض و هزینه را در پی خواهد داشت ادامه داد: دسترسی مناسب بلوارهای ولایت و کوثر و کاربری های مجاور آن نظیر میدان میوه و تره بار به بلوار خلیج فارس، تخلیه و توزیع بار ترافیکی شمال شرق و شرق شیراز و همچنین ایجاد دسترسی محدوده شمال بلوار ولایت با لحاظ توسعه آتی محدوده، از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.