افتتاح 3 پروژه بزرگ شهری، همزمان با عید سعید فطر
نویسنده خبر : مدیر سایت    
جمعه 26 اردیبهشت 1399
    
تعداد بازدید: 2729
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/2/26
منبع : درون سازمانی

افتتاح 3 پروژه بزرگ شهری، همزمان با عید سعید فطر

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک خبرداد:

افتتاح 3 پروژه بزرگ شهری، همزمان با عید سعید فطر

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به تقاطع غیر همسطح استاد محمد بهمن بیگی، گفت: این پروژه مقرر شده بود که در هفته شیراز به بهره برداری برسد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای حفظ سلامتی مردم تصمیم به تعطیلی این پروژه و دیگر پروژه های شهرداری شیراز گرفتیم که این امر باعث تاخیر در افتتاح این پروژه شد.

قائدی ادامه داد: باتوجه به اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی در ورودی شهر شیراز قرار دارد، طبیعتا نا تمام ماندن عملیات عمرانی آن نیز مشکلاتی را در ساعاتی از روز خصوصا روزهای تعطیل برای شهروندان بوجود می آورد که ضرورت داشت عملیات اجرایی این پروژه با رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا از سر گرفته شود.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکارانمان در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری و پیمانکار مربوطه، فاز نخست این تقاطع یعنی مسیر ورودی از سمت بوشهر به شهر شیراز (روگذر) و روگذر چپگرد این تقاطع به سمت بزرگراه مهندسین آماده افتتاح است و انشاالله همزمان با عید سعید فطر به بهره برداری می رسد.

قائدی یادآور شد: همچنین مراحل اجرایی زیرگذر این پروژه نیز در حال انجام است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از شمعهای این پروژه اجرا شده است پیش بینی می شود این فاز از پروژه نیز تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در بازدید از پروژه بزرگراه مهندسین نیز گفت: این پروژه که در تکمیل و امتداد پروژه تقاطع شهید رودکی در حال احداث است، مراحل اجرایی خوبی را طی کرده است و در حال حاضر همکاران ما در شهرداری در حال تکمیل روشنایی و تکمیل کنار گذر و زیر گذر این پروژه هستند و در تلاش هستیم همزمان با عید فطر، این پروژه نیز افتتاح شود.

قائدی در ادامه با اشاره به اهمیت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، اظهار داشت: پروژه های تقاطع غیر همسطح شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی سه پروژه خوب عمرانی شهرداری شیراز می باشند که در راستای تکمیل رینگ پیرامونی شهر در دست اجرا هستند و با تکمیل این سه پروژه، بلوار امیر کبیر از وجود خودروهای سنگین نجات یافته و شاهد تسهیل ترافیک در این بلوار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه تقاطع شهید رودکی مکمل دو پروژه بزگراه مهندسین و تقاطع استاد محمد بهمن بیگی است، مصمم هستیم این پروژه نیز که مراحل اجرایی پایانی خود را طی می کند، همزمان با دو پروژه تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی و بزرگراه مهندسین افتتاح و تقدیم شهروندان فهیم شیرازی شود.

 نواب قائدی همچنین در بازدید از پروژه تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست گفت: این پروژه مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر 8 دهانه ای و دارای دو باند رفت و برگشت است که افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرکهای فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس، کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی و حذف دور برگردانهای کمربندی در این محدوده، از جمله اهداف اجرای آن است.

عضو شورای شهر شیراز افزود:  در تلاش هستیم این پروژه تا مرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

گفتنی است در این بازدید خانم دکتر دهقانی دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، مهندس نعمت اللهی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و دیگر مدیران شهرداری نیز حضور داشتند.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.