هدف اصلی از راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند، استفاده به عنوان یک مد حمل و نقلی است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 16 دی 1398
    
تعداد بازدید: 2785
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/16
منبع : درون سازمانی

هدف اصلی از راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند، استفاده به عنوان یک مد حمل و نقلی است

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز:

هدف اصلی از راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند، استفاده به عنوان یک مد حمل و نقلی است

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با حضور در برنامه رادیویی شهروشهروند با تصریح بر اینکه در کنار توسعه حمل و نقل موتوری نگاه ویژه ای نیز به حمل و نقل غیر موتوری داشته ایم، اذعان داشت: علیرغم اینکه برای ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه، مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر ایجاد شد، اما به دلیل پاره ای مشکلات سعی کردیم به سمت استفاده از دوچرخه های اشتراکی هوشمند حرکت کنیم تا در کنار سایر مدهای حمل و نقلی نظیر اتوبوس، مترو وتاکسی، دوچرخه را نیز به عنوان یک وسیله جابجایی برای انجام کارهای روزمره داشته باشیم، بنابراین هدف اصلی از راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند، استفاده به عنوان یک مد حمل و نقلی است نه صرفا به عنوان تفریح و سرگرمی.

وی با بیان اینکه تلاش این کمیسیون در حوزه حمل و نقل، توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: تکمیل خط یک مترو و ورود 180 دستگاه اتوبوس به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی بخشی از اقداماتی است که انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه با اشاره به جزئیات دوچرخه های نسل چهارم و چگونگی استفاده مردم از این دوچرخه ها، گفت: در حالیکه هزینه ودیعه، ثبت نام و بیمه این دوچرخه ها برای هر سرنشین حدود 189 هزار تومان است، اما در عین حال شهرداری به جهت ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، در حدود 90% از این هزینه یعنی حدود 169 هزار تومان به ازای هر شهروند را پرداخت می کند.

نواب قائدی ادامه داد: هزینه ای که شهروندان برای ودیعه ثبت نام و اشتراک پرداخت می کنند تنها 20 هزار تومان است که از آن پس با پرداخت یک هزار و پانصد تومان به ازای هر نیم ساعت از این دوچرخه های نسل چهارم استفاده می کنند و در صورت لغو اشتراک مبلغ 20 هزار تومان ودیعه، به آنها عودت داده می شود.

عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به این سئوال که آیا طرح دوچرخه های هوشمند اشتراکی در نقاط دیگری از شهر نیز اجرایی می شود یا خیر، اظهارداشت: با توجه به قرارداد 5 ساله که با شرکت بیدود منعقد شده است، مقرر شده است که به ازای هر سال 2000 دستگاه دوچرخه در شهر استقرار یابد.

وی گفت: در حال حاضر 1000 دستگاه از این دوچرخه ها مستقر شده که در ابتدای آغاز طرح 200 دستگاه در حوزه مرکزی شهر مورد استفاده قرار گرفت و در صدد هستیم طبق برنامه زمان بندی موجود، سایر نقاط شهر نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

قائدی استقبال شهروندان از این طرح را خوب ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی در سطح شهر بسط و گسترش یابد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.