بخش عمده‌ی هزینه‌های دوچرخه‌های هوشمند شیراز از محل بودجه شهرداری پرداخت می‌شود
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 10 دی 1398
    
تعداد بازدید: 2761
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/10/10
منبع : درون سازمانی

بخش عمده‌ی هزینه‌های دوچرخه‌های هوشمند شیراز از محل بودجه شهرداری پرداخت می‌شود

دکتر قائدی: بخش عمده‌ی هزینه‌های دوچرخه‌های هوشمند شیراز از محل بودجه شهرداری پرداخت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز استقبال شهروندان شیراز از پروژه‌ی دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی را قابل تحسین خواند و گفت: حدود 90 درصد از هزینه اولیه این پروژه را شهرداری پرداخت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر نواب قائدی صبح جمعه در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی در پارک دراک، با اشاره به شعار این همایش مبنی بر ورزش، نشاط و همدلی گفت: این موضوع در سرلوحه سیاست‌های شورای پنجم شهر قرار دارد زیرا این موضوعات از جمله نمودهای عینی تحقق شعار انسان‌محوری تلقی می‌شود.
وی افزود: اینکه در چنین برنامه‌های جمعی، علاوه بر ورزش و تندرستی، بتوانیم هم نشاط را برای همشهریان عزیز به ارمغان آوریم و هم در عصر تکنولوژی و پیچیده‌ی امروز زمینه‌ی تعامل و همدلی بیشتر شهروندان با همدیگر را در شهر شیراز با فرهنگی دیرینه و جهانی فراهم کنیم، بسیار ارزشمند است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در ادامه به جزئیاتی از پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی شیراز که هفته گذشته به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد و یادآور شد: در حالی‌که در شهر تهران هر شهروند در مجموع 189 هزار تومان بابت ودیعه ثبت‌نام و بیمه دوچرخه و سرنشین پرداخت می‌کند، در شهر ما به ازای هر شهروند 169 هزار تومان از این مبلغ را از محل بودجه شهرداری پرداخت کردیم.
قائدی پرداخت بخش عمده‌ای از هرینه‌ی پرداختی شهروندان را در راستای حمایت از این فرهنگ حمل و نقلی جدید دانست و تصریح کرد: با این یارانه پرداختی شهرداری، همشهریان عزیز می‌توانند با پرداخت تنها 20 هزار تومان به عنوان مشترک ثبت نام کنند و از آن پس با پرداخت یک‌هزار و پانصد تومان به ازای هر نیم‌ساعت از این دوچرخه‌های نسل چهارم استفاده کنند؛ ضمن اینکه این مبلغ 20 هزار تومان اشتراک به عنوان ودیعه پرداخت می‌شود و هرگاه شهروند بخواهد از اشتراک خود در این طرح انصراف دهد همین مبلغ نیز به او برگردانده می‌شود.
این عضو شورای شهر شیراز تعداد دوچرخه‌های هوشمند را در آغاز این پروژه یک هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: طبق قرارداد ظرف سه ماه آینده تعداد دوچرخه‌ها به دو هزار دستگاه افزایش پیدا می‌کند و طی 5 سال آینده نیز حدود 10 هزار دوچرخه هوشمند نسل چهارم وارد این چرخه خواهد شد.
قائدی در پایان استقبال شهروندان شیراز از این پروژه را در نخستین هفته‌ی اجرای پروژه قابل تحسین و امیدوار کننده خواند.

** شهر متفاوت شیراز، سیاست‌های مدیریتی متفاوت می‌خواهد
عبدالحمید اسدپور، مشاور شهردار شیراز و مدیر پروژه پارک کوهستانی دراک نیز در این مراسم گفت: پارک کوهستانی دراک، با یک هزار و 150 هکتار مساحت بزرگترین پارک کوهستانی خاورمیانه محسوب می‌شود که هم‌اکنون بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه بزرگ، خاطرنشان کرد: طبیعت بکر و ده‌ها گونه‌ی جانوری و گیاهی ازجمله گیاهان دارویی در کنار احداث دو مسیر ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مسیر پله‌کانی ویژه صعود به کوه و امکانات دیگری همچون زیپ‌لاین و پل معلق، فرصت بسیار خوبی را در حاشیه کلان‌شهر شیراز برای شهروندان شیرازی فراهم آورده است.
اسدپور با تأکید بر اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست در شیراز و این پارک کوهستانی، گفت: توقع ما از شهروندان این است که ضمن اینکه از این فضا بر اساس کاربری این مجموعه به صورت بهینه استفاده کنند، در حفظ و حراست از محیط بکر آن نیز نهایت همکاری را با مدیریت پارک و شهرداری شیراز داشته باشند.
وی، شیراز را شهری با سابقه‌ای کهن، فرهنگی دیرینه و هویت شهری کاملاً متفاوت نسبت به سایر کلان‌شهرها توصیف کرد و افزود: شیراز را با باغ‌های انبوه، بافت فرهنگی تاریخی، مفاخر علمی و ادبی و آب و هوای دلپذیر آن می‌شناسند و روشن است که مدیریت چنین شهری نیز مستلزم اتخاذ سیاست‌های مدیریتی متفاوت است.
مشاور شهردار شیراز، شعار انسان‌محوری را متناسب با روح شیراز خواند و تأکید کرد: البته نباید فراموش کنیم که برخی سیاست‌ها و اقدامات زیرساختی ممکن است پس از چندین سال آثار و نتایج خود را نشان دهد که البته شهروندان شیراز این موضوع را به خوبی درک می‌کنند.
اسدپور در پایان پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی را یکی از اقدامات اساسی و کارآمد در شیراز دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این پروژه که در راستای شعارهای انسان‌محوری کلید خورده است با استقبال شهروندان به یک مُد حمل و نقلی جدید و موفق در کلان‌شهر شیراز تبدیل شود.
گفتنی است در پایان این مراسم تعدادی جایزه به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی خانوادگی اهدا شد و بنا بر اعلام مدیریت پارک کوهستانی دراک، دو مجموعه زیپ‌لاین و پل معلق این پارک نیز تا پایان روز به صورت نیم‌بها خدمات ارائه کردند.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.