احداث تقاطع های غیر همسطح در کمربندی شیراز،در راستای تکمیل رینگ پیرامونی شهر است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 28 مهر 1398
    
تعداد بازدید: 2965
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/7/28
منبع : درون سازمانی

احداث تقاطع های غیر همسطح در کمربندی شیراز،در راستای تکمیل رینگ پیرامونی شهر است

احداث تقاطع های غیر همسطح در کمربندی شیراز،در راستای تکمیل رینگ پیرامونی شهر است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: احداث تقاطع های غیر همسطح در کمربندی شیراز،در راستای تکمیل رینگ پیرامونی این شهر است.

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به همراه مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، شهرداران مناطق چهار و نه شهرداری و دیگر مدیران شهرداری از پروژه های تقاطعات غیر همسطح محمد بهمن بیگی( مهدیه امیر کبیر)، شهید رودکی و تقاطع دکتر خدادوست( باهنر کمربندی) بازدید و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت و روند اجرای این پروژه ها قرار گرفتند.
نواب قائدی در حاشیه این بازدید احداث تقاطع های محمد بهمن بیگی(مهدیه امیر کبیر)، شهید رودکی و دکتر خدادوست( باهنر کمربندی) را در راستای طرح تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز دانست و گفت: مدیریت ترافیک در محورهای اصلی و ورودیهای شهر و تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز و همچنین ایمن سازی ترافیکی در محور کمربندی، از جمله اهدافی است که برای  شورای شهر و شهرداری حائز اهمیت است.

وی در ادامه به تشریح بخشی از مشخصات فنی پروژه تقاطع غیر همسطح محمد بهمن بیگی پرداخت و بیان داشت: مساحت عرشه روگذر این تقاطع 6400 متر مربع و طول عرشه آن 924 متر است که بر روی 88 عدد شمع به قطر 2/1 متر قرار می گیرد و انشاالله در دهه فجر امسال روگذر این پروژه در فاز اول به بهره برداری می رسد.

قائدی طول زیرگذر این پروژه را 400 متر که دارای  141 عدد شمع به قطر یک متر است عنوان کرد و افزود: 1365 متر مربع مساحت عرشه زیرگذر است و در تلاش هستیم این بخش از پروژه نیز با رفع معارضین، تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه با اشاره به تقاطع غیر همسطح شهید عبدالله رودکی، این پروژه را مشتمل بر 3 دستگاه پل دانست و افزود: در حال حاضر عملیات اجرای پل های اصلی(روگذر ایمان-مهدیه) در حال بهره برداری و فاز دوم این پروژه یعنی پل دوم (روگذر کمربندی) و پل سوم (روگذر ایمان)، بر اساس آخرین نقشه های ابلاغی در حال اجرا می باشند.

قائدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای اجرای بخشی از این پروژه نیاز به حجم زیادی از خاکبرداری و کوه بری است، وجود لایه های سنگی، سختی کار را افزایش داده است ولی با تمهیدات صورت گرفته و رعایت موارد فنی و ایمنی ، روند اجرایی این پروژه به خوبی در حال طی شدن است.

عضو شورای شهر شیراز پروژه تقاطع شهید رودکی و محمد بهمن بیگی(مهدیه امیرکبیر) را دو پروژه مکمل یکدیگر در تکمیل بخشی از رینگ پیرامونی شهر شیراز دانست و ادامه داد: پروژه تقاطع شهید رودکی در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باتوجه به روند اجرای این پروژه، پیش بینی می شود که تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزایش ضریب ایمنی تردد و افزایش روانی ترافیک در کمربندی و بلوار ایمان جنوبی و همچنین افزایش ظرفیت تردد و دسترسی مناسب به 55 متری مهدیه را از جمله اهداف اجرای پروژه تقاطع شهید رودکی دانست و افزود: پروژه بزرگراه مهدیه نیز در تکمیل و امتداد این پروژه در حال احداث است.

نواب قائدی همچنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست، با بیان اینکه این پروژه مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر 8 دهانه ای می باشد که دارای دو باند رفت و برگشت است، افزود: افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرکهای فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس، کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی و حذف دور برگردانهای کمربندی در این محدوده، از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

نواب قائدی تصریح کرد: تمام تلاشمان بر این است بخشهایی از این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری برسند.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.