اولویتبندی پروژههای عمرانی مطابق نیاز مردم است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 15 مرداد 1398
    
تعداد بازدید: 3132
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/5/15
منبع : درون سازمانی

اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی مطابق نیاز مردم است

دکتر قائدی:  اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی مطابق نیاز مردم است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت:  اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی مطابق نیاز مردم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر«نواب قائدی» در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه دو شهرداری شیراز با بیان اینکه این کمیسیون بصورت مستمر نیازهای شهر و مردم را رصد می کند افزود: اولویت‌بندی این کمیسیون و مدیریت شهری، برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهری مطابق با نیاز مردم و در راستای ایجاد رفاه‌ عمومی است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بازدید از ۹ پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری شیراز، اظهار کرد:  نخستین پروژه‌ی مورد بازدید، پروژه‌ی مجموعه ورزشی سالنی چند منظوره ‌ی خیابان کارگر بود که در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع در حال اجراست و هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه دو، هدف از اجرای این پروژه را افزایش سرانه‌ی ورزشی و ایجاد بستری برای گذران اوقات فراغت جوانان برشمرد و بیان کرد:  این مجموعه‌ی ورزشی دارای سالن سرپوشیده چند منظوره، سرویس‌‌های بهداشتی و رختکن است.

قائدی ادامه داد: عملیات محوطه سازی پروژه‌ی ورزشی به مساحت ۷۷۰۰متر مربع، به زودی اجرایی می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عملیات ساخت مجتمع تجاری و پارکینگ به عنوان فاز دیگر این پروژه افزود:  در این مرحله، مجتمع تجاری سه طبقه‌ای با ظرفیت ۳۷ واحد در مساحتی حدود ۲۶۰۰ متر مربع و پارکینگ در دوطبقه با ۱۷۰۰ متر مربع زیربنا و ظرفیت ۴۵ خودرو  با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی از عملیات اجرایی پروژه بوستان محله شیخ علی چوپان در زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا دو ماه اینده عملیات اجرایی ان به پایان برسد.

ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه دو با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه لوله‌گذاری آبهای سطحی خیابان وصال جنوبی به پایان رسیده است، افزود: عملیات پیاده روسازی این خیابان به متراژ ۲هزار متر مربع با هدف همسان‌سازی معابر، سهولت در تردد شهروندان و زیباسازی منظر شهری به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات پیاده رو‌سازی خیابان مشیر شرقی به متراژ ۳هزارمتر مربع نیز به زودی اجرایی می‌شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهرشیراز با بیان اینکه برخی محله‌های سطح شهر نیازمند تأمین زیرساخت‌ها است، ادامه داد: عدم دفع و هدایت آبهای سطحی از مهمترین چالش این محله هاست.

قائدی خاطر‌نشان کرد:  به منظور رفع مشکل آبگرفتگی محله‌های ماذون قشقایی، محراب، شهید هنردار و احمد بن موسی(ع) عملیات لوله‌گذاری، دفع و هدایت آبهای سطحی خیابان محراب به طول بیش از 3 کیلومتر به زودی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز به منظور افزایش سرانه ورزشی و ارتقای سلامت شهروندان مبادرت به اجرای پیاده راههای سلامت در سطح شهر کرده است، تصریح کرد:  طرح پیاده راه سلامت محور احمدبن موسی(ع) در مرحله برآورد است و مراحل اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی بلوار تشریفاتی مدرس را یکی از پرترددترین و مهمترین مسیر ورودی شهر شیراز دانست و ادامه داد:  علاوه بر اجرای طرح بهسازی فضای سبز با احداث فضای سبز جدید، اصلاح هندسی و بهسازی تک ‌لبه‌ها، در تلاش است با توجه به فرسوده بودن کانال آبهای سطحی بلوار مدرس، بهسازی کامل آن نیز در برنامه کاری سال۹۸ قرار گیرد.

قائدی همچنین در بازدید از پروژه پارک جنگلی محله‌ی کوی زهرا ادامه داد:  این پروژه با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیطی نشاط ‌آور برای فراغت شهروندان شامل محوطه بازی کودکان، فضای سبز، محوطه سازی و مبلمان شهری در مساحت ۴۳۰۰مترمربع اجرایی شده است و هم‌اکنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز از ساخت فرهنگسرای لاله خبر داد و افزود:  این پروژه در بوستان لاله و با هدف گسترش تعاملات اجتماعی، فرهنگی وکاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در زمینی به مساحت ۴۵۲متر مربع با امکاناتی نظیر کلاسهای آموزشی، کافی نت، سالن و سرویس بهداشتی اجرا می‌شود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.