تقاطع های همسطح شهری استاندارد سازی می شوند
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 2 تیر 1398
    
تعداد بازدید: 3106
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/4/2
منبع : درون سازمانی

تقاطع های همسطح شهری استاندارد سازی می شوند

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک :

تقاطع های همسطح شهری استاندارد سازی می شوند

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی استاندارد سازی تقاطع های همسطح شهری در کمیسیون خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شیراز، دکتر «نواب قائدی» با تاکید بر اتخاذ تمهیدات دقیق و کارشناسی برای تقاطع های همسطح شهری، خاطرنشان کرد: تقاطع های شهری، به ویژه تقاطع های همسطح مانند چند راهه ها و میادین، نقش مهمی در سیستم حمل و نقل شهری ایفا می کنند که عملکرد صحیح آنها نیازمند تامین زیرساختها و تجهیزات مورد نیاز است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز برضرورت ایجاد یک روند واحد برای استاندارد سازی تقاطع های شهری تاکید کرد.

 وی ادامه داد: با توجه به عبور ایمن افراد توانخواه و دوچرخه سواران از این تقاطع ها، مقرر شد شهرداری شیراز شیوه نامه ی انواع تقاطع های همسطح شهری را با رویکرد ایمن سازی ، هوشمندسازی، فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان به همراه برنامه زمان بندی و اجرایی در مدت دو ماه تهیه و به کمیسیون ارائه دهد.

وی افزود: بررسی طرح تدوین شیوه نامه ی ایمنی حمل و نقل دانش آموزان نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: با اجرای این طرح می توان شرایط مطلوبی را برای ایمنی و رفاه هرچه بیشتر دانش آموزان به عنوان سرمایه های انسانی این شهر ایجاد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، اقدامات آموزشی در راستای بهبود ایمنی حمل ونقل دانش آموزان، فرآیند اجرایی و نظارتی آرام سازی محیط اطراف مدرسه، نحوه صدور گواهی صلاحیت رانندگان سرویس مدرسه و نظارت بر فعالیت آنها را از عناصر طرح برشمرد.

 دکتر قائدی خاطر نشان کرد: چگونگی نحوه صدور مجوز فعالیت شرکتهای تخصصی ارائه دهنده خدمات سرویس مدرسه و نظارت بر فعالیت آنها، تعریف دقیق خودروی سرویس مدرسه و الزامات ارتقاء کیفیت و ایمنی آنها وضوابط لازم برای ایمنی دانش آموزان توانخواه از دیگر موضوع های مورد توجه در این طرح است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت : مقرر شد شهرداری این شیوه نامه را به همراه برنامه عملیاتی، اجرایی و زمان بندی در مدت یک ماه تهیه و به کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک ارائه دهد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.