باید از تمامی ظرفیتها برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر استفاده کرد
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 22 خرداد 1398
    
تعداد بازدید: 3116
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/3/22
منبع : درون سازمانی

باید از تمامی ظرفیتها برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر استفاده کرد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز:

باید از تمامی ظرفیتها برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر استفاده کرد

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در نشست این کمیسیون با اعضای کمیته تخصصی سازمان نظام مهندسی، گفت: برای کاهش و یا بهبود وضعیت ترافیکی باید از تمامی ظرفیتها خصوصا خدمات مهندسین ترافیک دارای صلاحیت از سازمان نظام مهندسی استفاده کرد.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای مرتبط با مهندسی ترافیک در طرحهای مختلف شهرسازی و عمرانی ، خاطر نشان کرد: علاوه بر تولید روز افزون خودرو، متاسفانه عدم تناسب بین عملکرد کاربریها و شبکه معابر شهری، موجب بروز مشکلات ترافیکی در سطح شهر شده است.

قائدی ادامه داد: اگر می بینیم در کشورهای مترقی در اکثر خیابانها و یا اطراف مراکز خرید تجاری ترافیکی وجود ندارد، به دلیل توجه به تمامی اصول مهندسی ترافیک است.

سخنگوی شورای شهر شیراز تعیین ضوابط و مقررات ترافیکی مختلف، نظیر بهره گیری از مبحث 23 مقررات ملی ساختمان را نیازمند مشارکت و همکاری تمامی دستگاههای ذی ربط مانند استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی دانست و افزود: این هماهنگی و همکاری مشترک، در دستور کار کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.

این عضو شورای شهر درپایان سخنان خود بر ارتقای سطح دانش و آگاهی تخصصی نیروهای ترافیکی شهرداری تاکید کرد و افزود: ارائه آموزشهای تخصصی و مدون و ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان حوزه حمل و نقل و ترافیک می تواند به تحقق اهداف سازمانی در زمینه کاهش مشکلات ترافیکی کمک کند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از نظرات متخصصین حوزه حمل و نقل و ترافیک، کمیته ای تخصصی متشکل از اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و متخصصین ترافیک سازمان نظام مهندسی تشکیل و بصورت مستمر موضوعات مرتبط با مسائل و مشکلات ترافیکی شهر مورد بررسی قرار گیرد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.