بررسی اجرای طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باربری در کمیسیون عمران،حمل ونقل و ترافیک
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 28 فروردین 1398
    
تعداد بازدید: 3330
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/1/28
منبع : درون سازمانی

بررسی اجرای طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باربری در کمیسیون عمران،حمل ونقل و ترافیک

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر عنوان کرد:

بررسی اجرای طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باربری در کمیسیون عمران،حمل ونقل و ترافیک

رئیس کمیسیون عمران،حمل و نقل وترافیک شورای شهر شیراز از بررسی اجرای طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باربری و همچنین بررسی و بازنگری محدوده طرح ترافیک شهر شیراز خبر داد.

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه این کمیسیون که با حضور اعضای کمیسیون، دبیر شورای ترافیک استان فارس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، جانشین پلیس راهور فارس و دیگر مدیران شهرداری شیراز برگزار شد، در تشریح روند بررسی اجرای طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باربری، با اشاره به تلاش این کمیسیون جهت ساماندهی و ایجاد نظم در تردد ناوگان باری شهر شیراز، گفت: با توجه به تکلیف بودجه سال 98 مبنی بر اجرای محدوده قرمز طرح تردد مکانی زمانی ناوگان باری، سازمان حمل و نقل بار مکلف شد برنامه زمان بندی عملیاتی خود را برای فرآیند اجرایی طرح مذکور به کمیسیون ارائه نماید و طی هماهنگی با ارگانهای مختلف از جمله پلیس راهور، در جهت اجرایی کردن طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: برای تسریع در روند اجرای این طرح، مقرر شد سازمان حمل و نقل بار هر دو ماه یکبار گزارش پیشرفت کار را به این کمیسیون ارائه دهد تا در صورت وجود موانع احتمالی، کمیسیون بتواند با هماهنگی پلیس راهور و شورای ترافیک استان، نسبت به رفع این موانع اقدامات لازم را انجام دهد.

 عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز جابجایی بار و سامانه حمل و نقل درون شهری را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: اجرای طرح تردد زمانی مکانی ناوگان باری ، تاثیرات خوبی بر شبکه حمل و نقل، کیفیت تردد شبکه معابر و ایمنی آن دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در ادامه سخنان خود به بررسی اجرای محدوده طرح ترافیکی شهرشیراز در این کمیسیون اشاره کرد و بیان داشت:  باتوجه به اینکه بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل شهر شیراز در حال انجام است، بایستی ضمن ارزیابی مجدد طرح ترافیک، یک بازنگری کلی در این خصوص انجام شود.

قائدی ادامه داد: تعیین میزان تاثیر توسعه حمل و نقل عمومی و پاک و سیاستهای تشویقی و همچنین تاثیر اجرای طرحهای محدودیتی در کاهش سهم خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری و مدیریت ترافیک شهری، از جمله مواردی است که مقرر شد معاونت حمل و نقل و مشاور طرح بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل شیراز، مورد بررسی قرار دهند و برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین در راستای دستیابی به اهداف کمی برنامه، راهکارهای متناسب ارائه دهند.

وی افزود: در صورت عدم اجرای طرحهای محدودیتی ترافیک، راهکارها وسیاستهای تشویقی لازم برای مدیریت ترافیک و توسعه حمل و نقل همگانی بخصوص در هسته مرکزی و نقاط ترافیک زا شهر در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.