مشکلات اقتصادی خللی در اجرای خط دو متروی شیراز ایجاد نمی کند
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 20 اسفند 1397
    
تعداد بازدید: 3282
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/12/20
منبع : درون سازمانی

مشکلات اقتصادی خللی در اجرای خط دو متروی شیراز ایجاد نمی کند

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک :

مشکلات اقتصادی خللی در اجرای خط دو متروی شیراز ایجاد نمی کند

نخستین فاز حفاری مکانیزه خط 2 قطار شهری شیراز به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر« نواب قائدی» رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در آیین اتمام نخستین فاز حفاری خط دو متروی شیراز گفت: خط 2 مترو، خطی شمالی – جنوبی است که نقش مهمی در کنترل و کاهش ترافیک این مسیر خواهد داشت و علاوه بر تسریع در جابجایی شهروندان، زمینه استفاده ساکنان روستاهای جنوبی شیراز را از مترو و افزایش عدالت اجتماعی فراهم می کند.
دکتر قائدی از حمایت کامل شورای پنجم نسبت به توسعه خطوط حمل و نقل ریلی شیراز خبر داد و افزود: مشکلات اقتصادی خللی در روند تکمیل خط 2 قطارشهری شیراز ایجاد نکرده و این نشان می دهد که توسعه حمل و نقل عمومی از رویکردهای اصلی و با اهمیت مجموعه مدیریت شهری است.


رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه امروزه توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات کلانشهرها است، اضافه کرد: کارایی خطوط مترو با تکمیل خط یک و بهره برداری از خط دو ارتقا می یابد.
بر اساس این گزارش خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد.

 بر اساس این گزارش، حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی  تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام خواهد شد. تاکنون 7 هزار و 300 متر از خط دو از میان رود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه حفاری شده است و 3 هزار و 500 متر دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باید حفاری شود. ایستگاه میدان امام حسین (ع) محل تقاطع خط یک و دو قطار شهری شیراز است که در دهه فجر سال جاری ایستگاه خط یک آن مورد بهره برداری قرار گرفت. هم اکنون هزینه هر متر طول حفاری مکانیزه تونل های قطار شهری مبلغی بالغ بر 35 میلیون تومان است.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.