پروژه بزرگراه مهدیه تردد در غرب شیراز را تسهیل می‌کند
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 14 اسفند 1397
    
تعداد بازدید: 2762
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/12/14
منبع : درون سازمانی

پروژه بزرگراه مهدیه تردد در غرب شیراز را تسهیل می‌کند

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک:

پروژه بزرگراه مهدیه تردد در غرب شیراز را تسهیل می‌کند

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: این کمیسیون به صورت مستمر بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح شهر شیراز را در دستور کار دارد تا ضمن رصد این پروژه‌ها، در تسریع وضعیت اجرایی و تلاش برای به ثمر رساندن آنها اهتمام ویژه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «نواب قائدی» انجام پروژه‌های زیرساختی را یکی از نیازهای اساسی برای توسعه شهر دانست و گفت: تمام تلاش‌مان توسعه و پیشرفت کلانشهر شیراز و فراهم کردن رفاه و آسایش مردم است و تحقق این موضوع برای شورای اسلامی شهر شیراز بسیار حائز اهمیت است.

 این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از ابزارهای لازم برای موفقیت در تهیه و اجرای طرح‌های توسعه شهری تبیین پروژه‌های عمرانی همسو با نیازهای شهروندان است، خاطر نشان کرد: شهر متعلق به مردم است و تلاش مدیریت شهری نیز برنامه‌ ریزی برای تامین آسایش و رضایت شهروندان است.

 سخنگوی شورای شهرشیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه بزرگراه مهدیه، این پروژه را یکی از پروژه‌های خوب و در دست اجرای شهرداری شیراز عنوان کرد و گفت: تکمیل بخشی از رینگ غرب به شمال شیراز، افزایش روانی ترافیک حد فاصل تقاطع رودکی و امیرکبیر، کاهش ترافیک بلوار امیرکبیر و تقاطع غیرهمسطح امام حسن مجتبی(ع) و سهولت دسترسی به بزرگراه کوهسار مهدی(عج) و محور شمالغرب شیراز از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

 قائدی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه مهدیه با 2260 متر طول و 55 متر عرض در حدفاصل تقاطع غیر همسطح مهدیه امیر کبیر و تقاطع غیر هم سطح رودکی در حال اجراست، ادامه داد: دو باند تندرو به عرض ۱۳/۳ متر، دو باند کندرو هرکدام به عرض 7 متر، رفوژ وسط بین تندروها به عرض 4 متر، رفوژ وسط بین تندرو و کند رو به عرض ۱/۲ متر و پیاده رو به عرض 4 متر، به عنوان مشخصات فنی این پروژه است.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه در این پروژه تاکنون 120 هزار متر مکعب خاکبرداری و 600 هزار مترمکعب خاکریزی صورت گرفته است، گفت: عملیات زیرسازی و تک لبه گذاری حدود 850 متراز باند شمالی این پروژه تکمیل شده است و مابقی مسیر در حال انجام عملیات زیرسازی با لایه‌های سنگریز و خاکریز است تا شرایط برای دیگر عملیات عمرانی در این پروژه، مهیا شود.

 قائدی با اشاره به ضرورت دفع، هدایت و جمع آوری آبهای سطحی به منظور طول عمر بیشتر این پروژه، گفت: حدود 3 هزار متر لوله‌گذاری در این پروژه صورت می‌گیرد که در طول مسیر اجرای آن،  250 عدد منهول وجود دارد.

 وی ادامه داد: برای دسترسی هرچه بهتر شهروندان به نقاطی چون کمربندی و بلوار امیرکبیر، تقاطعی به‌صورت زیرگذر در مسیر بزرگراه پیش بینی شده بود که عملیات عمرانی این زیرگذر نیز، در حال انجام است.

 عضو شورای شهر شیراز در پایان با اشاره به مشکلات و همچنین معارضانی که در مسیر اجرای این پروژه وجود دارد، گفت: حدود 900 متر از طول مسیر این پروژه مربوط به گود سیمان است که تمهیدات لازم برای تقویت بستر آن در نظر گرفته شده است و طبیعتا در زمان اجرای پروژه موثرخواهد بود. 

 وی گفت: تملک بخشی از املاک مورد مسیر در قسمتی از باند جنوبی این پروژه انجام شده و بخشی دیگر نیز، به زودی تعیین تکلیف می‌شود

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.