دکترقائدی: مترو، تراموا، BRT و دوچرخه در راس سیاست‌های کلان حمل‌ونقل برنامه سوم توسعه شیراز قرار دارد
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 7 اسفند 1397
    
تعداد بازدید: 2389
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/12/7
منبع : درون سازمانی

دکترقائدی: مترو، تراموا، BRT و دوچرخه در راس سیاست‌های کلان حمل‌ونقل برنامه سوم توسعه شیراز قرار دارد

دکترقائدی: مترو، تراموا، BRT و دوچرخه در راس سیاست‌های کلان حمل‌ونقل برنامه سوم توسعه شیراز قرار دارد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: افزایش نرخ استفاده از حمل و‌نقل عمومی مهمترین سیاست کلان برنامه توسعه سوم‌کلانشهر شیراز است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر«نواب قائدی» رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در حاشیه تصویب لایحه برنامه سوم توسعه شهر شیراز گفت: در راستای گسترش و افزایش سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری، تکمیل خط دو مترو، راه اندازی خطوطBRT و خط ویژه به عنوان شاخص در نظر گرفته شده‌اند که با توجه به مطالعات حمل و نقل، ایجاد این خطوط از شهرک گلستان تا پایانه‌ی متروی میرزای شیرازی و یا نمازی امکان پذیر است.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوس و مینی بوس افزود: با ورود ۱۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل و نوسازي بخش قابل توجهی از ناوگان اتوبوسرانی،  در صدد افزایش مطلوبیت و کیفیت خدمات این بخش خواهیم بود. 

وی همچنین با اشاره به شاخص نرخ رشد بهره برداری از خطوط تراموا افزود: این بحث جدیدی در برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر شیراز است که شهرداری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

قائدی ادامه داد: مابه مردم قول دادیم که تراموا را احداث کنیم به همین منظور در برنامه ۵ ساله، بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و بررسي‌های انجام شده اجرای ۳۵کیلومتر از این خطوط پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای خط یک مترو در حال اتمام است از اجرایی شدن فاز نخست خط دو مترو در ابتدای برنامه پنج ساله خبرداد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در نظر داریم با تقویت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک، تصادف‌های منجر به فوت را کاهش دهیم. 

 قائدی از نرخ رشد بهره برداری از توقفگاه‌های بار به عنوان شاخص دیگر برنامه یاد کرد و افزود: مشکل عمده شهروندان حضور خودروهای سنگین در شهر است که علاوه بر ضرر رساندن به شهر، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد میکنند.

 وی از اختصاص زمینی به مساحت ۱۱۳ هکتار در ابتدای پل فسا از سوی شهرداری برای توقف‌گاه بار خبر داد و افزود: با رفع مشکلات و جذب سرمایه‌گذار امید داریم به زودی این پروژه کلنگ زنی شود.

 قائدی پیاده سازی طرح تردد زمانی و مکانی ناوگان بار به عنوان شاخص عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت ترافیک در تمام ساعات شبانه روز، برخی کامیون‌های حمل بار اقدام به تخلیه بار می‌کنند به همین منظور برای رفع این مشکل این شاخص در برنامه پنج ساله در نظر گرفته شد.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به هزینه‌ی بالای روکش اسفالت نیز افزود: شاخص بهره وری اسفالت به منظور کاهش عملیات روکش و افزایش تراش و ترمیم اسفالت در برنامه تعیین شده است.

 وی توسعه پل و تقاطع‌های غیرهمسطح در رینگ‌های پیرامونی ۳و ۴ و احداث معابر جدید را از دیگر شاخصها برشمرد.

 دکتر قائدی گفت: در راستای نرخ رشد وسائل نقلیه عمومی (اتوبوس) مجهز به تسهیلات برای افراد توان‌خواه به عنوان شاخص برنامه مقرر شد اتوبوسها به گونه‌ای برای این افراد تجهیز شوند که این امر محقق شود، همچنین ایستگاه‌های مترو برای استفاده افراد سالخورده و توان‌خواه به آسانسور مجهز می شوند.

 رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: در راستای افزایش سهم سفرهای غیرموتوری، نرخ رشد بهره برداری از مسیرهای ویژه دوچرخه را ۲۳۸کیلومتر تا پایان ۵ سال در نظر گرفتیم که نیازمند بررسی بیشتر جزئیات اجرایی است و باید در فازهای مختلف و ضمن اخذ بازخوردهای اولیه و رفع مشکلات در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به هزینه بالای اجرای این طرح برای شهرداری افزود: با توجه به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و غیر موتوری، با جذب سرمایه گذار می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

 دکتر قائدی گفت: در راستای زیبایی شهر باید به سمت زیرگذرهای عابرپیاده رویم به همین منظور نرخ رشد گذرگاه‌های غیرهمسطح عابران پیاده به عنوان شاخص در برنامه پنج ساله درنظر گرفته شده است.

 وی افزود: در راستای حرکت به سوی شهر هوشمند و کاهش وابستگی به پلیس، شاخص نرخ رشد شبکه های معابر پرتردد تحت پوشش دوربین های نظارتی، به منظور نظارت تصویری ‌و ثبت تخلف را افزایش خواهیم داد.

 وی، اصلاح هندسی معابر و میادین را از هدف‌های عملیاتی برشمرد و افزود: با توجه به حذف شاخص‌های تقاطع در سطح شهر، در راستای کاهش ترافیک این هدف عملیاتی را در نظر گرفته ایم.

 دکتر قائدی از تصویب شاخص‌های حوزه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر شیراز در کمیسیون تلفیق خبر داد.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.