بخش قابل توجهی از توسعه و پیشرفت کشور مربوط به پیشرفت در زمینه های مختلف مهندسی است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 7 اسفند 1397
    
تعداد بازدید: 2464
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/12/7
منبع : درون سازمانی

بخش قابل توجهی از توسعه و پیشرفت کشور مربوط به پیشرفت در زمینه های مختلف مهندسی است

دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک :

بخش قابل توجهی از توسعه و پیشرفت کشور مربوط به پیشرفت در زمینه های مختلف مهندسی است

همزمان با بزرگداشت روز مهندس، نشست تخصصی اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با حضور هیئت مدیره و مهندسین این سازمان در مجموعه هنر شهر آفتاب مجتمع خلیج فارس برگزار شد.

دکتر نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم ضمن تبریک روز ملی مهندس، با اذعان به اینکه امروز بخش قابل توجهی از توسعه و پیشرفت کشور مربوط به پیشرفت در زمینه های مختلف مهندسی است، گفت: آنچه مسلم است، بدون داشتن مهندسین خلاق و پویا و محصولات مهندسی به روز و با کیفیت، نمیتوان جامعه ای را به عنوان یک جامعه توسعه یافته تلقی کرد.

 در این نشست تخصصی که با محوریت ترافیک برگزارشد نواب قائدی با اشاره به نقش راهبردی حمل و نقل در زندگی شهری، گفت: یقینا توسعه حمل و نقل در ایجاد یک زندگی باکیفیت شهری موثر خواهد بود، چراکه نمی توان از شادابی و نشاط شهروندان صحبت کرد در حالیکه شهروندان وقتشان در شلوغی های معابر تلف می شود و یا در محیطی پر از آلودگی های ناشی از ترافیک زندگی می کنند.

وی با ذکر این مطلب که دسترسی به حمل و نقل همگانی در شیراز و شهرکهای پیرامونی بایستی مورد بازنگری قرار گیرد، افزود:طرحهای مختلفی در این زمینه در دست مطالعه است و با توجه به اینکه برخی از این موارد در حال انجام می باشند، امید داریم سال آینده، سال شکوفایی حمل و نقل همگانی در سطح شهر شیراز باشد.

قائدی اضافه کرد: البته آنچه به شکوفایی این طرحها کمک می کند، مشارکت و استقبال عمومی شهروندان از این طرحها است.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه، بحث آموزش شهروندی را مقوله ای تاثیرگذار در بهبود وضعیت حمل و نقل دانست و بیان کرد: با این حال آموزش بایستی فراتر از رویکردهای فعلی باشد و به عبارت بهتر، به یک فرایند برنامه ریزی شده و موثر تبدیل شود که همواره با مخاطبان خود از خردسال تا کهنسال همراه باشد.

این عضو شورای شهر در پایان با اشاره به اصل مشارکت و اهمیت تعامل مدیران مختلف دستگاههای خدمات رسان با یکدیگر ، گفت: اگر مدیران همه دستگاهها توجه ویژه ای به اصل مشارکت و موثربودن برنامه ها داشته باشند، قطعا شهری بهتر همراه با آسایش و رفاه برای شهروندان خواهیم داشت.

گفتنی است درحین این مراسم حاضرین به سئولاتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک پرداختند و دکتر نواب قائدی و مهندس مهدی حاجتی به عنوان رئیس و نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک پاسخگوی سئوالات مربوطه بودند.

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.