رسیدگی به خواسته‌های شهروندان، از اولویتهای شورای شهر و مدیریت شهری است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 5 اسفند 1397
    
تعداد بازدید: 2461
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/12/5

رسیدگی به خواسته‌های شهروندان، از اولویتهای شورای شهر و مدیریت شهری است

دکترقائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل وترافیک :

رسیدگی به خواسته‌های شهروندان، از اولویتهای شورای شهر و مدیریت شهری است

 

به منظور بررسی نیازهای شهری و درخواستهای شهروندان، اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از بلوارهای شهید چمران و مطهری بازدید کردند.

به‌گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، در این بازدید که با حضور رئیس پلیس راهور شیراز و معاونان و مدیران شهرداری شیراز همراه بود، دکتر «نواب قائدی» رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های شهروندان و ارائه خدمات ارزنده به آنان از اولویت‌های شورای شهر و مدیریت شهری است، به موضوع ترافیک دو محور مهم و پرتردد شهر شیراز اشاره کرد و گفت: سعی داریم با تدوین راهکارهای مناسب و همچنین شبیه‌سازی طرح‌های مختلف، با نگاهی کاملا منطقی در خصوص کاهش ترافیک دو محور بلوار شهیدچمران و میدان شهید مطهری تصمیم گیری شود.

 قائدی ادامه داد: طرح‌هایی مد نظر است که باید به طور دقیق و با دید فنی بررسی شوند و به محض اینکه به نتیجه برسیم که این طرح‌ها در روان‌سازی ترافیک این محورها می‌توانند مفید فایده واقع شوند، وارد مرحله اجرایی خواهیم شد.

 سخنگوی شورای شهر شیراز در ادامه سخنان خود بر لزوم تقویت گرایش مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: چنانچه نگاه شهروندان عزیز به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، می‌توان به کاهش تردد خودروهای شخصی در شبکه معابر درون شهری امیدوار بود و از این گذر، هم ارتقای سلامت محیط زیست و هم کاهش ترافیک را شاهد بود.

 وی تصریح کرد: مساله ترافیک یک پدیده مقطعی نیست که مثلا بگوییم در این برهه از زمان به‌وجود آمده است، بلکه با رشد جمعیت، پدیده شهرنشینی، گسترش شهر و تولید روز افزون هزاران خودرو در کشور، ترافیک نیز بوجود می آید.

 نواب قائدی با ذکر این مطلب که متاسفانه در کلانشهر شیراز خودروهای موجود در سطح شهر اکثرا تک سرنشین هستند، خاطرنشان کرد: مردم عزیز می توانند با همکاری خود و رعایت برخی مسائل اینچنینی از حجم عظیم و خیره کننده خودرو در خیابانها بکاهند.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در پایان با تاکید بر موضوع آموزش و فرهنگسازی ترافیکی، بیان کرد: مقوله آموزش شهروندی و بسترسازی فرهنگی در بخش ترافیک و حمل و نقل، می تواند تا حد زیادی در کاهش معضلات ترافیکی تاثیرگذار باشد

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.