رویکرد محله‌محوری از ضروریات توسعه پایدارشهری است
نویسنده خبر : مدیر سایت    
یکشنبه 21 بهمن 1397
    
تعداد بازدید: 2404
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/11/21
منبع : درون سازمانی

رویکرد محله‌محوری از ضروریات توسعه پایدارشهری است

Top of Form

 

دکترقائدی سخنگوی شورای شهر شیراز:

رویکرد محله‌محوری از ضروریات توسعه پایدارشهری است

کميسيون عمران، حمل ونقل و ترافیک، شورای اسلامي شهر شیراز تلاش می‌کند با پيگيری مستمر وضعیت فنی و عمرانی سطح شهر و ارائه سیاست‌گذاری‌ها و راهکارها همواره پاسخگوی شهروندان و رفع مشكلات محله‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» در بازدید از برخی محله های منطقه دو شهرداری، با بیان این مطلب،  به راهبردهای این کمیسیون در ارتباط با بررسی درخواست‌های شهروندان، یاوران شورا و معتمدان محله‌ها و تلاش در راستای رفع مشکلات محله‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، توجه به نیازهای محله‌ها و ضروریات شهر، وهمچنین ارتقا سطح کیفی محله ها به منظورفراهم نمودن آسایش و رفاه هرچه بیشتر شهروندان ساکن در این محله ها است.

 ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه دو افزود: با وجود اینکه اجرای پروژه‌های کلان در راستای ارتقای زیر ساخت‌های شهری ضروری است، اما رویکرد محله محوری و نگاه ویژه به محله ها نیز از ملزومات توسعه پایدارشهری است.

 قائدی ادامه داد: چندی پیش به همراه مسئولان شهرداری منطقه دو ضمن بازدید میدانی از محله های مختلف، مشکلات را شناسایی، دسته بندی و جمع بندی کردیم و اکنون برخی از آنها از طریق منطقه و برخی دیگر با ابلاغ به معاونت‌ها و سازمانهای مربوطه در شهرداری پیگیری و مرتفع شده اند.

 رییس کميسيون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، به برخی از فعالیت‌هایی که در بازدیدهای میدانی خود از محله‌های مختلف مقرر شده بود انجام شوند اشاره کرد و افزود: همانطور که در جمع شهروندان ساکن در محله شیخ علی چوپان وعده احداث بوستانی به منظورایجاد فضایی نشاط آور و فراهم کردن اوقات فراغت آنها را داده بودیم، با تلاش شهرداری منطقه دو، این بوستان 10 هزار متر مربعی هم اکنون مراحل اجرایی خود را به خوبی طی می‌کند.

 وی افزود: اجرای عملیات کانیوگذاری و روکش آسفالت منشعبات خیابان کارگر، اجرای روکش آسفالت منشعبات شهرک بهار، اجرای روکش آسفالت کوچه 14 خیابان شهید کدیور، پاکسازی اراضی رها شده در خیابانهای کارگر و شهرک بهار، بهسازی و گلکاری بلوار آیت الله قشقایی، زیرسازی و آسفالت برخی محله های سطح منطقه، لوله گذاری هدایت آبهای سطحی برخی از محله‌های منطقه، اصلاح هندسی چند مورد از بلوارهای سطح منطقه، نیز بخش دیگری از فعالیتهایی است که در راستای رفع مشکلات محله ها و اجابت درخواست‌های شهروندان انجام شده اند.

 وی یادآور شد: بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده وهمچنین بنا به درخواست شهروندان، ضرورت احداث پل هوایی عابرپیاده بلوار مدرس قبل از ورودی خیابان محراب نیز احساس می شد که این پل عابر پیاده همانطور که به اهالی محترم خیابان محراب وعده داده بودیم نیز، هم اکنون در حال نصب است.

 عضو شورای شهر شیراز به لزوم رسیدگی به مشکلات شهروندان و محله های مختلف تاکید کرد و بازدیدهای میدانی در سطح منطقه را اساس و راهکاری برای رفع مشکلات مردم  برشمرد و افزود: با پهنه بندی محله های مختلف و همچنین برگزاری جلسه ها و بازدیدهای میدانی در طول هفته وهمکاری همکارانمان در شهرداری و یاوران شورای محله ها سعی می‌کنیم در چارچوب مقررات و توان شهرداری مشکلات شهروندان را شناسایی، بررسی وحل و فصل کنیم.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.