«نطق پیش از دستور آقای دکتر نواب قائدی رییس محترم کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک 26 شهریورماه 1396»
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 1 مرداد 1397
    
تعداد بازدید: 2633
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/5/1

«نطق پیش از دستور آقای دکتر نواب قائدی رییس محترم کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک 26 شهریورماه 1396»

«نطق پیش از دستور آقای دکتر نواب قائدی رییس محترم کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک 26 شهریورماه 1396»

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آرزوی طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و ادای احترام به ساحت مقدس شهدای گلگون کفن، ایثارگران و آزادگان سرافراز میهن اسلامی نطق خود را آغاز می­نمایم.

در ابتدا کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار و همچنین حادثه تروریستی در عراق و شهادت جمعی از زائران را محکوم می­نمایم. عرض تبریک خدمت بازنشستگان محترم این سرمایه های ارزشمند جامعه دارم که در این راستا 25 ذیحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام گرفته است که لزوم توجه بیشتر به این عزیزان و استفاده از تجربیات ارزشمند آنان بایستی سرلوحه کارمان قرار گیرد.

شروع سال تحصیلی جدید را خدمت دانش­آموزان، دانشجویان، معلمین و اساتید گرانقدر تبریک عرض می­کنم و از این تریبون خدمت معلمین گرانقدر خودم ادای احترام می­کنم و دست تک تک آنها را می­بوسم. معلمینی که بنا به فرموده امام راحل کلید شقاوت و سعادت جامعه در دستان آنهاست اما همواره مورد بی­مهری قرار گرفته اند.

شورای پنجم بنا دارد ضمن حفظ هویت شهر شیراز با ویژگی­های منحصر به فردش موجبات     1- رضایت خاطر شهروندان 2- شادی خاطر بازدیدکنندگان 3- منحصر به فرد تر شدن شهر و فضای شهری 4- افزایش شهرت ملی و جهانی  5- ایجاد ارتباط عاطفی قوی تر میان شهر و شهروند 6- تقویت مشارکت های عمومی بیشتر شهروندان و سازمانهای مردم نهاد در امور شهری 7- رونق صنعت توریسم و گردشگری  را فراهم نماید.

آنچه در وضعیت فعلی شیراز شاهد آن هستیم و با وجود تلاشهای انجام شده­ی عزیزان شورای چهارم و شهردار سابق در اجرای تقاطعات غیر همسطح باز هم شاهد ترافیک در معابر هستیم که در این راستا بایستی پروژه های عمرانی با پیوست فرهنگی، زیست محیطی و ترافیکی اجرا شوند که این مهم با حمل و نقل پایدار ایمن، انسان محور، هوشمند و دوستدار محیط زیست محقق خواهد شد. برای حل مشکل ترافیک باید رینگ های پیرامونی شهر توسعه یابد و امور حمل و نقل و ترافیک شهر با هوشمند شدن، توسعه دوربین های نظارتی و کنترل سرعت، سامانه پیامکی آنلاین جهت گوشزد کردن تخلفات، توسعه سامانه ریلی (به ویژه خط 2 و 3)، خطوط BRT، احداث پل های عابر پیاده مکانیزه، توسعه ناوگان  اتوبوسرانی و تاکسیرانی بهبود یابد. البته با تمام این تمهیدات، شهروندان و رفتار ترافیکی آنان نقش مهم و حیاتی خواهد داشت که این مهم رسالت مدیریت آموزش و فرهنگ سازی معاونت حمل و نقل و ترافیک را برای ما آشکار می­کند.

در راستای افزایش نشاط و شادی شهروندان و توزیع عادلانه سرانه فرهنگ- ورزشی در نقاط مختلف شهر، پروژه هایی از جمله ایجاد مراکز حمایتی از کودکان کار و خیابانی، مراکز آموزش خانواده ها و آموزش مهارت های شغلی آنها، احداث پارک مفاخر و مشاهیر، احداث زائرسرا در اطراف حرم و احداث مجموعه های چندمنظوره ورزشی پیشنهاد می گردد.

در راستای توسعه رینگ های پیرامونی شهر شیراز، انشااله با تکمیل 55 متری مهدیه و احداث تقاطع مهدیه- امیر کبیر می­توان ترافیک عبوری از بلوار امیر کبیر رابه کمربندی انتقال داد.

اجرای تقاطع غیر همسطح کمربندی- باهنر و سفیر- کمربندی موجب تسهیل دسترسی شهروندان شهرک های اطراف کمربندی خواهد بود که در مجال دیگری به بحث کمربندی و توافقات صورت گرفته با اداره محترم راه و شهرسازی و تقاطع های روی این محور خواهم پرداخت. با توجه به اجرای پل کابلی ولیعصر و به وجود آمدن گره ترافیکی در محور سلمان فارسی لزوم احداث زیرگذر سلمان فارسی در راستای خیابان مولوی و عمود بر سلمان فارسی، ساماندهی میدان گلستان و تکمیل اجرای چپ گرد دلگشا و حل مشکلات تکمیلی آن ضروری به نظر می­رسد. پروژه بسیار مهم کوهسار مهدی به سمت تقاطع غیر همسطح جوادیه که متأسفانه مشکلات عدیده­ی تملکی دارد که می­توان با ادامه این محور و همکاری شهر صدرا شریان بسیار مهمی به سمت آزاد راه شیراز- اصفهان داشته باشیم.

در پروژه زیرگذر گلستان در محور شمال غرب طبق وظیفه نظارتی خود و مسئولیتی که مردم بر دوش ما نهاده اند تشخیص دادیم که این زیرگذر آماده بازگشایی نیست و مواردی از قبیل دفع آبهای سطحی زیرگذر، رمپ های ورودی و خروجی، روشنایی زیرگذر و مسیرهای حرکت عابرین پیاده و از همه مهمتر چپ­گرد صدرا بایستی به صورت حداقلی اجرا شود تا امنیت جانی شهروندان و ماشینهای عبوری به خطر نیفتد که در اینجا از صبر و حوصله مردم این منطقه تشکر و قدردانی می­نمایم و انتظار دارم که با سعه ی صدر، زمینه اجرای با کیفیت تر کارهای عمرانی را تحقق بخشند.

در خصوص تاکسی ها طبق ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، وظیفه نظارت و ساماندهی حمل و نقل مسافر بر عهده شهرداری است. با آنلاین شدن درخواست تاکسی مخالف نیستم اما اعتقاد دارم که مسئولین امر توجه نمایند که این از وظایف شهرداری است و شهرداری باید رانندگان تاکسی و مؤسسات حمل و نقل مسافر را ساماندهی نماید و همچنین پاسخگوی شهروندان محترم باشد.

و اما تمام مواردی که عرض کردم توسط پرسنل خدوم شهرداری محقق می­گردد و باید برای ارتقای عدالت در پرداخت ها، سطح معیشت و رفاه کارکنان شهرداری و سازمانهای وابسته تا زمان تصویب آیین نامه اداری و استخدامی شهرداری تفاوت پرداختی کارکنان شهرداری شامل رسمی، پیمانی و شرکتی در چارچوب نظام هماهنگ پرداخت مدیریت خدمات کشوری باشد که در این خصوص از هیأت رییسه محترم تقاضای در دستورکار قرار دادن این موضوع را دارم.

در پایان از وزارت محترم کشور تقاضا دارم به استناد تبصره 3 ماده 71 قانون شوراها که 10 روز بعد از معرفی شهردار توسط شورا وزیر کشور موظف به صدور حکم شهردار می­باشد به این مهم توجه نمایند که تا کنون بعد از گذشت 25 روز اقدامی صورت نگرفته است. از هیأت رییسه محترم تقاضا دارم در جلسه فوق العاده به این موضوع رسیدگی و تصمیم مقتضی گرفته شود.

بدلیل شروع سال تحصیلی و لزوم استقبال از مهر و آسایش دانش آموزان عزیز و شهروندان گرامی شهرداران مناطق و معاونت محترم حمل و نقل و ترافیک نسبت به پیش بینی تمهیدات لازم از قبیل خط کشی عابر پیاده جلو مدارس و سایر موارد اقدام نماید و نتیجه اقدامات انجام شده را به کمیسیون عمران، حمل و نقل  وترافیک ارائه نمایند. همچنین از هیأت رییسه محترم تقاضا دارم به دلیل اهمیت قطار شهری بخصوص خط 2 در حال انجام، ارتفاعات و پارک 580 هکتاری زمینه بازدید دسته جمعی اعضا میسر گردد.

در پایان از اصحاب محترم رسانه و همکاران عزیزم تشکر و قدردانی می کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.